Przejdź do wersji zoptymalizowanej dla osób niewidzących i słabowidzących
Góra
Menu górne
Treść główna
Menu prawe
Dół strony
Znajdujesz się w: Strona główna / Deklaracja dostęności
Wydrukuj stronę Poleć znajomemu
x

Zapraszam do obejrzenia strony Deklaracja dostępności.

 

Pobierz PDF

Deklaracja dostęności

 

Deklaracja dostępności

Gmina Widawa zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Gminy Widawa.

Data publikacji strony internetowej: 2015-12-28. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-06-28.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
Wyłączenia:
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-30.

Oświadczenie zaktualizowano dnia: 2024-03-20. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Michał Grecki, informatyk@widawa.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 43 672 10 34. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Do pobrania:

Wniosek o zapewnienie dostepnosci osobom ze szczegolnymi potrzebami
Wniosek o zapewnienie dostepnosci osobom ze szczegolnymi potrzebami - wersja pdf

 

Koordynatorzy do spraw dostępności w Urzędzie Gminy Widawa

1. Karolina Stachera tel. 043 672 10 34, e-mail: kstachera@widawa.pl
2. Katarzyna Tokarczyk tel. 043 672 10 34, e-mail: ktokarczyk@widawa.pl

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2021-2025 w Urzędzie Gminy Widawa

Plan działania

Plan działania - skan

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Raport o stanie dostępności z dnia 30.03.2021

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. Urząd posiada dwa wejścia do budynku. Główne wejście od strony Rynku Kościuszki i drugie od strony parkingu od ulicy Kilińskiego i jest ono dostosowane do osób niepełnosprawnych.
  2. Budynek urzędu nie jest wyposażony w windy.
  3. Na parkingu z tyłu budynku - od ulicy Kilińskiego znajduje się jedno miejsce przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
  4. W urzędzie jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego online. Wiecej informacji w zakładce "Tłumacz języka migowego"
  5. Punkt informacyjny, usytuowany na parterze, wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
Projekt dofinansowany ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji
projekt i hosting: INTERmedi@ zarządzane przez: CMS - SPI
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.